​Henkilöasiakkaat - Usein kysyttyä

Alta löydät vastaukset asiakkaidemme usein kysyttyihin kysymyksiin. Mikäli et löydä kysymykseesi vastausta alta, autamme mielellämme asian kanssa arkisin klo 9-18 puhelimitse 0203 80101 ja sähköpostitse asiakaspalvelu@fellowpankki.fi. Katso tästä koko valikoimamme.

Voit toimittaa tarvittavat liitetiedot sähköpostitse, postitse tai ladata ne suoraan lainahakemuksen päätteeksi antamiemme ohjeiden mukaan. Jos olet palkansaaja, tarvitsemme kopion palkkatodistuksestasi. Pyydämme eläkeläisiä toimittamaan kopion eläkepäätöksestä ja yrittäjiä kopion verotuspäätöksestä sekä tuloslaskelmasta että taseesta.

Lähetä tulotositteet:

Sähköpostitse: asiakaspalvelu@fellowpankki.fi
Postitse: Fellow Pankki Oyj / Liitteet, Pursimiehenkatu 4 A, 00150 Helsinki

Lainan maksetaan hakijan tilille lopullisen luottopäätöksen jälkeen. Pankkisiirrot tapahtuvat arkisin klo 8.00-17.00. Huomioithan, että yritysten käyttämissä pankkien siirtoajoissa ilmenee muutamien tuntien viiveitä. Kaikki ennen kello 16:30 hyväksytyt luottohakemukset tilitetään saman päivän aikana.

Saat lainaasi liittyvät laskut sähköpostitse haluamaasi osoitteeseen. Tarkistathan roskapostikansion, jos ette löydä laskua sähköpostista. Muistathan myös ilmoittaa meille, mikäli sähköpostiosoitteesi muuttuu. Mikäli maksuviivästysten takia joudumme lähettämään huomautuksia, niin ne toimitetaan sähköpostin lisäksi myös postitse ja tekstiviestitse. Pääset näkemään ja maksamaan laskusi myös kirjautumalla tilillesi verkkopalvelussamme.

Voit muuttaa hakemustietoja kirjautumalla henkilökohtaisilla tunnuksillasi sisään verkkopalveluumme täältä. Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme hakemuksen peruuttamiseksi.

Lainaan voit hakea korotusta, kun olet maksanut vähintään kolme maksuerää (ei koske lyhennysvapaita kuukausia) ja edellisen lainan nostamisesta on kulunut vähintään kaksi kuukautta. Edellytämme myös, että aiemmat laskut on maksettu ajan tasalle, eikä luotolla ole maksuviiveitä. Voit hakea korotusta suoraan kirjautumalla verkkopalveluun tai mobiilipankkiin tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse.

Voit siirtää laskusi eräpäivää tai hakea lyhennysvapaata suoraan kirjautumalla verkkopalveluun tai mobiilipankkiin. Voit myös halutessasi olla asiasta puhelimitse yhteydessä asiakaspalveluumme.

Lainasi tilanteen ja tiedot laskuista näet kirjautumalla sisään verkkopalveluumme tai mobiilipankkiin. Voit myös aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme lainan laskuihin tai yleisesti lainan hoitamiseen liittyvissä kysymyksissä.

Mikäli taloudellinen tilanteesi on merkittävästi muuttunut, luoton lasku on päässyt erääntymään tai muutoin tarvitset maksuohjelman muutoksen selvitäksesi luoton takaisinmaksusuunnitelmasta, niin otathan meihin rohkeasti yhteyttä. Fellow Pankin laskutustiimi käsittelee maksuohjelmanmuutoksia ja auttaa kokonaisvaltaisen taloudellisen tilanteen kartoituksessa. Haluamme olla markkinoiden joustavin luoto.

Soita: 0757 568 608 / laskutus
Lähetä sähköpostia: laskutus@fellowpankki.fi

Asiakkaalla on oikeus ja mahdollisuus saada selville mitä tietoja hänestä on kerätty palvelumme käytön yhteydessä. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, mikäli haluat raportin sinusta tallennetuista tiedoista.

Halutessasi voit lainahakemuksen yhteydessä antaa suostumuksen Fellow Pankki Oyj:lle pyytää Lowell Suomi Oy:ltä perinnässä olevia velkatietojasi ja antaa Lowell Suomi Oy:lle suostumuksen luovuttaa nämä tiedot Fellow Pankki Oyj:lle luottohakemuksen käsittelyä varten. Suostumuksen antaminen ei ole pakollinen edellytys positiiviselle lainapäätökselle. Tiedot kertovat maksukäyttäytymisestäsi ja ne voivat parantaa luottokelpoisuuttasi luoden mahdollisuuden saada edullisempi lainatarjous. Luottokelpoisuusarviointi perustuu kuitenkin aina kokonaisarvioon.

Tiedot tallentuvat ainoastaan Lowell Suomi Oy:n ja Fellow Pankki Oyj:n omiin järjestelmiin, eikä niitä voida luovuttaa kolmansille osapuolille. Lowell Suomi Oy antaa tiedot tiedonhakuhetkellä Lowell Suomi Oy:ssä perinnässä avoimena olevista veloistasi. Laskusaatavat, joiden erääntymisestä on vasta muistutettu maksumuistutuksella, eivät sisälly tietoihin. Tarkemmat tiedot haettavista tiedoista näet lainahakemuksen yhteydessä.

Voit perua markkinointiluvan ja muokata omia raportointiasetuksia kirjautumalla verkkopalveluun ja asettamalla markkinointikiellon siellä Omat tiedot-osion alla.